Förändringar på Facebook

Home \ NYHETER \ Förändringar på Facebook
Fyra Punkter - Mediapartner att lita på!

I början av året presenterade grundaren av Facebook, Mark Zuckerberg, en förändring gällande Facebook’s nya algoritm. Statusuppdateringar från vänner, familj och grupper kommer så småningom att prioriteras före allt annat i användarens flöde, vilket leder till att det blir svårare för företagssidor att nå fram. Genom att planera företagets kommunikation i förväg har du en stor möjlighet att behålla din rankning i nyhetsflödet.

Först och främst så är det viktigt att skapa ett innehåll som leder till meningsfull integration. Uppmana exempelvis aldrig dina följare till att gilla, kommentera eller dela. Facebook genomskådar detta och nedprioriterar inlägget.

Tänk alltid på innehållet när du kommunicerar. Att prata säljande uppskattas inte av dina följare utan gör bara att du får mindre synlighet. En bra idé är att kommunicera i grupper som har med företagets område att göra. Starta en egen grupp eller kommunicera i redan befintliga sådana.

Annonsera och åter igen annonsera! Ett smidigt sätt att få ditt företag att nå ut och behöver inte kosta mycket pengar. Kontrollera dina källor så att du inte delar falska nyheter, i värsta fall kan du bli av med din rätt att få annonsera på sidan.

Rörligt material, speciellt live videos når långt. Långa engagerade videos rankas högre än korta. Publicera direkt på Facebook istället för att länka till andra webbplatser. I de fall som du länkar så behöver du se till att webbsidan är användarvänlig och innehåller relevant och intressant information. En långsam uppladdning är aldrig någonsin att rekommendera.

RELATED POSTS