Förbered dig inför mässor

Home \ NYHETER \ Förbered dig inför mässor
Fyra punkter, media partner att lita på

Att delta på mässa är en av de största investeringar ett företag kan göra. Genom att vara ute i god tid med planering för exponering av dina tjänster eller produkter, så har du större chans att synas och på så vis få till bra möten med befintliga och framtida kunder. Känner du dig vilsen? Vi ger dig här tips i tre enkla steg på vad som är bra att tänka på inför den stora dagen.

  1. Vårda dina kunder

    Ta tillfället i akt och informera dina kunder om att du deltar på mässan, exempelvis med hjälp av nyhetsbrev. Berätta gärna att det redan nu går att boka in besök om så är fallet. Dina kunder är det viktigaste för dig, låt dem veta det!

  2. Visa upp dig

    Vepor, affischer, flaggor, rollups eller mässväggar gör att du syns och sticker ut. Se till att vara väl förberedd för att undvika stress i största möjliga mån. Tänk på att ha bra produktfotografering och att nödvändig bildbearbetning av dessa kan komma att ta tid, beroende på hur många foton du har.

    Se till att dina trycksaker är aktuella. Stämmer alla kontaktuppgifter? Uppdatera det som behövs, gärna tillsammans med den produktfotografering du gjort tidigare. Bunkra upp med foldrar och visitkort, perfekt för utdelning på mässan! Syns man inte, så finns man inte.

    Videon kan vara det perfekta materialet du letar efter, om du nu vill sticka ut! Visa upp den i din monter via mobil eller surfplatta. Videon kan även användas som försäljnings- och exponeringsmaterial och för TV i obegränsat antal visualiseringar eller gånger.

  3. Underskatta inte webben

    Webbsidor är företagets nya fasad och är en mycket viktig och invecklad investering oavsett storlek och typ av företag. En webbsida som är lättskött, stilren och som även är mobilanpassad, ger ditt varumärke ett ansiktslyft. Nu för tiden ”googlar” vi när vi vill ta fram information om en leverantör eller tjänst. En bra och modern webbsida främjas av sökmotorer men ett företag får även en större trovärdighet om webbsidan ser vårdad och modern ut.

    Av samma anledning bör du inte underskatta sociala medier. Facebook har blivit vår tids telefonkatalog där vi snabbt får inblick i verksamheter och når kontaktuppgifter. Youtube och Google+ gör att ditt företag får superkrafter hos sökmotorerna. Youtube gör även dina tjänster eller produkter mer lättåtkomliga och attraktiva.

    Har du fortfarande panik? Allt detta är faktiskt enklare än vad det verkar. Hos oss kan du via en enda kontakt planera hela mässan, från mässmonter till webbsida eller presentationsfilm.

RELATED POSTS