Varför göra en företagsfilm?

Home \ NYHETER \ Varför göra en företagsfilm?
Fyra Punkter - Mediapartner att lita på!

Om en bild säger mer än tusen ord, hur många ord säger då rörlig bild? Matematiken säger oss att en minut video motsvarar 1.8 miljoner ord – och det ligger inte alls lång ifrån verkligheten. Baserat på detta, tänk hur många problem och missuppfattningar du kan undvika med en video…

Vi vet att många föredrar att titta på en video istället för att läsa en text. Här nedan ska vi förtydliga varför du ska använda video och rörlig bild i din marknadsföring.

  • Kostnadseffektivitet: Det kostar ingenting att varken spara, sprida eller distribuera video. Du kan spara eller dela den på en USB-sticka, Youtube, webbsida, Facebook, Instagram, datorn, surfplatta, smartphone, osv. Det kostar heller inget att titta på den, du och dina kunder kan se den om och om igen, helt kostnadsfritt!
  • Jobba dygnet runt: Med online video får du en ständig närvaro i marknaden, dvs, ditt företag stänger aldrig eftersom en potentiell kund titta på din video närsom. Din video kommer att sälja för dig och hela ditt bolag varje gång den spelas upp eller matchar en sökning på en sökmotor! Detta betyder också att videon kommer att boosta spridandet av ditt varumärke!
  • Youtube är en genväg till synlighet: Youtube är en blandning mellan sociala medier och sökmotorer. Enligt statistiken är Youtube den näst största sökmotorn i världen! Youtube ägs också av Google, vilket gör att Google främjar Youtubes träffar i sökresultat framför andra sociala medier och webbsidor. Klart att du ska synas där med ditt företag och varumärke.
  • Du stärker ditt varumärke: Videon har en enorm kraft. Med video kan du framföra en starkare och mer professionell image av ditt varumärke, en flexibilitet som du får svårt att nå med andra medier. Du kan också nå nya marknader och målgrupper helt kostnadsfritt. Med videon kan du även förstärka relationer med befintliga kunder eller skapa relationer med potentiella nya kunder som du inte ens visste fanns. En väl planerad video framför även en känslomässig uppfattning om ditt företag. Hur vill du uppfattas och varför ska man välja dig?
  • Utnyttja den människokroppen: Hjärnan fungerar per associationer. När man tänker på ett ord eller koncept så associerar vi det direkt till bilder. Forskning säger oss att cirka 90% av all information i hjärnan är bilder. På videon kan vi använda ansiktsuttryck som kan förmedla koncept eller känslor som är ytterst svåra att framföra subjektivt när man använder sig av text. Videon är också rörlig bild och rörelsen fångar vår uppmärksamhet på ett helt annat sätt än text som kräver mycket fokus.
  • Mest kompletta media vi har: Det finns inga andra media som video. Videon kan kombinera rörliga bild, stillbild, text och ljud. Tänk hur kraftfull video kan vara! Du kan förmedla budskap på ett sätt som alla mottagare kan associera till.
  • Du når bredd: Video kan användas och delas på virtuellt på alla sociala medier. Dessutom kan du mejla den, visa på TV:n, egna skärmar på mässor, surfplatta vid ett besök hos en kund, projektor i konferensrummet eller föreläsningen, mobiltelefon, osv – du har alltid videoklippet med dig eftersom den finns lagrad på alla dina digitala forum.

RELATERADE NYHETER