Nyhetsbrev

Nyhetsbrev - Fyra Punkter AB - Mediapartner att lita på
Nyhetsbrev - Fyra Punkter AB - Mediapartner att lita på

Varför ska jag skicka ut nyhetsbrev?

Nyhetsbrev är personligt riktad e-postmarknadsföring som bygger upp och stärker ditt varumärke. Här har du bäst chans att skicka anpassade budskap till din valda målgrupp. Med ett återkommande nyhetsbrev kan du berätta om dina tjänster och produkter för presumtiva kunder och öppna vägen för säljtillfällen.

Med nyhetsbrev kan du skapa framtidens relationer med anpassade budskap till en målgrupp som verkligen är intresserade av din information. En målgrupp som vill veta vilken nytta de har av en relation med dig.

Fördelar med ett nyhetsbrev:

  • Snabb, enkel och personlig marknadsföring.
  • Merförsäljning: Om du har e-handel kan vi automatisera utskick av nyhetsbrev till befintliga kunder för att uppmuntra merförsäljning.
  • Låg kostnad! Du har full kontroll över kostnaden och effekten du får för dina pengar.
  • Du har möjlighet att inspirera eller lära ut något.
  • Nyhetsbrev genererar fler besökare till din webbsida eller köpare till din webbutik.
  • Via statistikinsamling kan du mäta effekten av dina utskick, lära dig mer om dina kontakter och följa upp leads.

Hur gör man bra nyhetsbrev?

Den genomsnittliga personen får mer än 100 mail om dagen till sin jobbmail. Därför är det viktigt att skicka brev enbart till dem som faktiskt anmält sig och är intresserade av dig och ditt företag.

Viktigt att tänka igenom:

  1. MÅLGRUPP & CONTENT MARKETING: För att sticka ut i mängden gäller det att vara relevant och personlig. Fundera över vem du vill skicka budskapet till, hur du kan rikta innehållet till målgruppen.
  2. VIKTIGT OCH INTRESSANT: Ingen orkar läsa långa texter. Innehållet ska vara kort, konkret och tydligt.
  3. VÄCKA NYFIKENHET: Tydliga ämnesrader som lockar till vidare läsning. Se till att du använder mottagarens namn på ämnesraden. Detta så att det låter mer personligt, intressant och så att det blir svårare för e-postprogrammen att sortera det som skräppost. Korta, relevanta och lättlästa meningar. Gärna med en cliffhanger vad som kommer i nästa nyhetsbrev.
  4. BILDER: Det är viktigt med en eller några få relevanta bilder som fångar den första blicken som gör att personen läser vidare. Glöm inte att göra bilderna klickbara så att du kan engagera dina läsare och skapa nya leads till dig.
  5. REGELBUNDENHET: Fast frekvens, inte för ofta så kontakterna tröttnar och inte för sällan så de glömmer av dig. Hur ofta beror från bransch till bransch.
  6. SPEGLA. Det som publiceras via nyhetsbrev bör rimma med övrig marknadsföring i andra kanaler för att skapa igenkänning och på så sätt bli ändå tydligare.

Vill du ha hjälp med nyhetsbrev?

Vi kan hjälpa dig att sticka ut i mängden. Vi kan skicka ut nyhetsbrev kontinuerligt så att det inte glöms bort i vardagens myller av uppgifter att göra.

Har du svårt att konkretisera din målgrupp så att den blir tillräckligt smal för ett riktat budskap? Vi hjälper dig gärna att ta fram en persona. En ”typisk” kund. Det är detta allt handlar om. ”Content marketing”. Innehållsanpassad marknadsföring för en specifik målgrupp. Självklart levererar vi även statistikrapporter så du kan följa eventuella leads.

Kom igång och kontakta

null

João Figueiredo

Projektledare Webb / Digital Marknadsföring

E-post: jf@fyrapunkter.se
Mobil: 072-240 86 36